• Alaquàs, Aldaia, Picanya, Paiporta, Manises, Quart, Mislata… sí que ofereixen este servici a l’agost.
• El Ple municipal aprova, amb l’únic vot en contra de Compromís, dissoldre l’empresa municipal

A diferència de la resta de pobles del voltant, Xirivella no comptarà amb servici de biblioteca durant el mes d’agost. En un moment en què tantes coses estan tancades, per culpa de la Covid-19, i que tanta gent haurà de passar les vacances a casa, la biblioteca podria oferir una alternativa d’oci cultural interessant, a més de prestar un servici tan demandat com el de sala d’estudi. Així sembla que ho han entès en Aldaia, Alaquàs, Picanya, Mislata, Manises, Quart, Paiporta o Torrent. Aquesta va ser la denúncia que va formular el portaveu de Compromís per Xirivella, Ricard Barberà, en la sessió plenària celebrada ahir dijous.

«Ens estranya molt que no s’hagen pogut organitzar les vacances del personal de biblioteca d’una altra manera, tenint en compte que la biblioteca del barri de la Llum està tancada des de fa temps.» es va lamentar Barberà, que va afegir: «Per favor, si encara hi ha temps, facen el possible per a obrir la biblioteca en agost, per a proporcionar opcions d’oci productiu i de formació a la població en general i especialment a la gent jove, que tant s’està criminalitzant estos dies.»
Per la seua banda, el regidor responsable, Roberto Romero, del PSPV-PSOE es va limitar a exposar els protocols anti-Covid-19 s’han pres en la biblioteca i a dir que el personal d’este servici també té dret a fer vacances.
Altres preguntes
El portaveu de Compromís també es va interessar durant el Ple per altres qüestions, com ara la tala de tot l’arbrat que ha efectuat recentment el Ministeri de Foment en l’avinguda del Riu Túria, el tancament de l’oficina d’atenció ciutadana del Barri de la Llum o la falta d’iniciatives per a resoldre la gestió del Parc del Che, a més d’incidir en la necessitat de continuar reivindicant millores en la línia de tren de rodalia C-3.
Entre els punts de l’ordre del dia, el més debatut va ser la dissolució de la societat mercantil de capital íntegrament municipal “Societat Urbanística Municipal de Xirivella, SL”, que es va aprovar amb l’únic vot en contra de Compromís, que considera que esta dissolució demostra que l’equip de govern, format per PSPV-PSOE i Podem, no té el menor interés en la gestió pública dels servicis municipals. «És cert que l’empresa no havia arribat a funcionar mai i que no es podia posar en marxa fins que no concloga el Pla de Sanejament, però no hi havia cap necessitat de tancar una porta que potser en el futur ens podria resultar útil per a millorar la gestió municipal i per a fer-ho sense recórrer a les externalitzacions», va argumentar Compromís.

ℹ️ Què en diu la premsa?
Nou Horta, El Periòdic.com

Versión en castellano

Compromís denuncia el cierre de todas las bibliotecas de Xirivella en agosto

• Alaquàs, Aldaia, Picanya, Paiporta, Manises, Quart, Mislata… sí que ofrecen este servicio en agosto.
  • El Pleno municipal aprueba, con el único voto en contra de Compromís, disolver la empresa municipal

A diferencia del resto de pueblos del alrededor, Xirivella no contará con servicio de biblioteca durante el mes de agosto. En un momento en qué tantas cosas están cerradas, por culpa de la Covid-19, y que tanta gente tendrá que pasar las vacaciones en casa, la biblioteca podría ofrecer una alternativa de ocio cultural interesante, además de prestar un servicio tan demandado como el de sala de estudio. Así parece que lo han entendido en Aldaia, Alaquàs, Picanya, Mislata, Manises, Quart, Paiporta o Torrent.  Esta fue la denuncia que formuló el portavoz de Compromís por Xirivella, Ricard Barberà, en la sesión plenaria celebrada ayer jueves.

«Nos extraña mucho que no se hayan podido organizar las vacaciones del personal de biblioteca de otro modo, teniendo en cuenta que la biblioteca del barrio de la Luz está cerrada desde hace tiempo.» se lamentó Barberà, que añadió: «Por favor, si todavía hay tiempo, hagan lo posible para abrir la biblioteca en agosto, para proporcionar opciones de ocio productivo y de formación a la población en general y especialmente a la gente joven, que tanto se está criminalizando estos días.»

Por su parte, el concejal responsable, Roberto Romero, del PSPV-PSOE, se limitó a exponer los protocolos anti-Covid-19 que se han tomado en la biblioteca y a decir que el personal de este servicio también tiene derecho a hacer vacaciones.

Otras preguntas

El portavoz de Compromís también se interesó durante el Pleno por otras cuestiones, como por ejemplo la tala de todo el arbolado que ha efectuado recientemente el Ministerio de Fomento en la avenida del Riu Turia, el cierre de la oficina de atención ciudadana del Barrio de la Luz o la falta de iniciativas para resolver la gestión del Parque de Che, además de incidir en la necesidad de continuar reivindicando mejoras en la línea de tren de cercanías C-3.

Entre los puntos del orden del día, el más debatido fue la disolución de la sociedad mercantil de capital íntegramente municipal “Sociedad Urbanística Municipal de Xirivella, SL”, que se aprobó con el único voto en contra de Compromís, que considera que esta disolución demuestra que el equipo de gobierno, formado por PSPV-PSOE y Podemos, no tiene el menor interés en la gestión pública de los servicios municipales. «Es cierto que la empresa no había llegado a funcionar nunca y que no se podía poner en marcha hasta que no concluya el Plan de Saneamiento, pero no había ninguna necesidad de cerrar una puerta que quizás dentro de poco nos podría resultar útil para mejorar la gestión municipal y para hacerlo sin recurrir a las externalizaciones», argumentó Compromís.

ℹ️ ¿Què dice la premsa?
Nou Horta, El Periòdic.com