Ir a versión en castellano

  • El Ple de Xirivella aprova la moció de Compromís per Xirivella en què demanava diverses accions per a reforçar el control municipal del cicle de l’aigua

A contracor i de mala gana, però el govern de Xirivella, format per PSPV i Podem, haurà d’aplicar les mesures que la formació liderada per Ricard Barberà proposava en una moció per a recuperar la plena gestió pública del cicle de l’aigua. PSPV-PSOE i Podem, que governen en minoria, més la regidora no adscrita, s’hi van abstindre, Compromís i PP votaren a favor i Ciutadans, en contra.

La moció presentada en el Ple de novembre és una resposta a la decisió de l’actual govern de Xirivella de no recórrer contra la sentència que desestimava el recurs que l’Ajuntament de Xirivella, per unanimitat, va presentar en 2018 contra l’aprovació, per part de la Junta de Govern del Consorci Aigües de l’Horta, d’una pròrroga de deu anys a l’empresa gestora de l’aigua potable en cinc municipis de la comarca, entre els quals, Xirivella.

En concret la moció pretén que l’Ajuntament de Xirivella continue exigint la renovació dels estatuts del Consorci, una per a guanyar major legitimitat en les decisions preses en reorganitzar les funcions de la Junta de Govern i de l’Assemblea (òrgan amb representació més àmplia) i dos per a actualitzar-los per a complir la legalitat vigent.

«Compromís per Xirivella va liderar a nivell comarcal el debat sobre la gestió pública de l’aigua en la passada legislatura i també ho estem fent en esta. Per això hem presentat esta moció en la qual s’incideix en la democratització del funcionament del Consorci d’Aigües de l’Horta i en la necessitat de fer camí per a poder avançar en la gestió pública de l’aigua», explica Ricard Barberà, portaveu de Compromís per Xirivella.

ℹ️ Més infomació ➡️ Levante-EMV l’Horta

Descarrega’t la moció en PDF

***********

Versión en castellano

Barberà arranca a PSPV y Podemos el compromiso de continuar trabajando para recuperar la gestión pública del agua en Xirivella

De mala gana, pero el gobierno de Xirivella, formado por PSPV y Podemos, tendrá que aplicar las medidas que la formación liderada por Ricard Barberà proponía en una moción para recuperar la plena gestión pública del ciclo del agua. PSPV-PSOE y Podemos, que gobiernan en minoría, más la concejala no adscrita, se abstuvieron, Compromís y PP votaron a favor y Ciudadanos, en contra.

La moción, presentada en el Pleno de noviembre, es una respuesta a la decisión del actual gobierno de Xirivella de no recorrer contra la sentencia que desestimaba el recurso que el Ayuntamiento de Xirivella, por unanimidad, presentó en 2018 contra la aprobación, por parte de la Junta de Gobierno del Consorci d’Aigües de l’Horta, de una prórroga de diez años a la empresa gestora del agua potable en cinco municipios de la comarca, entre ellos, Xirivella.

En concreto la moción pretende que el Ayuntamiento de Xirivella continúe exigiendo la renovación de los estatutos del Consorci, una para ganar mayor legitimidad en las decisiones tomadas al reorganizar las funciones de la Junta de Gobierno y de la Asamblea (órgano con representación más amplia) y dos, para actualizarlos para cumplir la legalidad vigente.

«Compromís per Xirivella lideró a nivel comarcal el debate sobre la gestión pública del agua en la pasada legislatura y también lo estamos haciendo en esta. Por eso hemos presentado esta moción en la cual se incide en la democratización del funcionamiento del Consorci d’Aigües de l’Horta y en la necesidad avanzar en la gestión pública de la agua», explica Ricard Barberà, portavoz de Compromís per Xirivella.

Descárgate la moción en PDF