Ir a versión en castellano

 

Xirivella, 25.07.2019

Amb els vots favorables de PSPV-PSOE, Compromís i Podem, el Ple de Xirivella va aprovar ahir la moció, presentada per les dos últimes formacions, que demanava la paralització immediata de l’expulsió de la jove hondurenya detinguda per la Policia Nacional a Xirivella quan, el passat 3 de maig, anava a presentar una denúncia en la comissaria de la localitat. Per la seua banda, el Pp hi va votar en contra i Ciutadans es va abstenir.

La moció, que arreplega les demandes de València Acull, també demanaque en cap cas siguen incoats expedients d’expulsió contra les persones que acudisquen a presentar una denúnciai els canvis legals necessaris per a que estos fets no es puguen repetir.

A la sessió van assistir representants d’algunes de les entitats de Xirivella que des del primer moment van solidaritzar-se amb la jove hondurenya i es van sumar a la campanya “#ParemosSuExpulsión”: HOAC, les seccions sindicals de CCOO i UGT de l’Ajuntament, la Plataforma pels Serveis Públics de Xirivella, la Federació d’Associacions Veïnals de Xirivella i diversos col·lectius feministes de Xirivella.

«Ens hauria agradat no haver hagut de presentar la moció, però estem contents que finalment s’haja aprovat. Xirivella ha de ser sempre exemple de poble acollidor i tolerant i no podíem passar per alt uns fets tan lamentables que posen en perill persones tan vulnerables com les dones joves immigrants», explica Ricard Barberà, portaveu de Compromís per Xirivella.

Llegiu la moció

*****************

Versión en castellano

 

El Pleno de Xirivella, contra la expulsión de la joven vecina de nacionalidad hondureña

Con los votos favorables de PSPV-PSOE, Compromís y Podemos, el Pleno de Xirivella aprobó ayer la moción, presentada por las dos últimas formaciones, que pedía la paralización inmediata de la expulsión de la joven hondureña detenida por la Policía Nacional en Xirivella cuando, el pasado 3 de mayo, iba a presentar una denuncia en la comisaría de la localidad. Por su parte el PP votó en contra y ciudadanos se abstuvo

La moción, que recoge las demandas de Valencia Acoge, también pide que en ningún caso sean incoados expedientes de expulsión contra las personas que acudan a presentar una denuncia y los cambios legales necesarios para que estos hechos no se puedan repetir.

A la sesión asistieron representantes de algunas de las entidades de Xirivella que desde el primer momento se solidarizaron con la joven hondureña y se sumaron a la campaña “#ParemosSuExpulsión”: HOAC, las secciones sindicales de CCOO y UGT del Ayuntamiento, la Plataforma por los Servicios Públicos de Xirivella, la Federación de Asociaciones Vecinales de Xirivella y varios colectivos feministas de Xirivella.

«Nos habría gustado no haber tenido que presentar la moción, pero estamos contentos de que finalmente se haya aprobado. Xirivella tiene que ser siempre ejemplo de pueblo acogedor y tolerante y no podíamos pasar por alto unos hechos tan lamentables que ponen en peligro persones tan vulnerables como las mujeres jóvenes migrantes», explica Ricard Barberà, portavoz de Compromís per Xirivella.

Lee la moción