Ir a versión en castellano

En març de 2023 l’actual alcaldessa, del PP, qualificava la situació de Servicis Socials de “desbarajuste”. “Quasi un any després la situació és molt pitjor encara, per l’acumulació de baixes a l’equip i perquè hi ha hagut professionals que se n’han anat a altres administracions”, denuncia Pablo Muñoz Girón, que s’acaba d’estrenar com a regidor i portaveu de Compromís Xirivella.

Si en 2022 l’Ajuntament es veia obligat a retornar a la Conselleria 180.000 euros del programa marc, les dades que maneja Compromís Xirivella és que en 2023 se’n tornaran vora 200.000, el que suposaria una reducció addicional en l’execució del programa d’un 22%. A Xirivella, Servicis Socials supera fàcilment les 14.000 atencions anuals en expedients de diverses àrees: ajudes a emergència, escola matinera, dependència o prevenció de conductes addictives i drogodependències, per citar-ne algunes. Intervencions que acaben repercutint en tota la població de manera directa o indirecta.

Per a Pablo Muñoz, esta situació és inadmissible: “Paqui Bartual hauria d’agafar el bou per les banyes i deixar de pegar capotades. Després de set mesos en el govern ja toca posar-se a governar i en concret en este tema definir un full de ruta seriós i viable per dotar de suficient personal tant Servicis Socials com la Casa de la Dona, que actualment no presta cap atenció i ha de derivar-les a l’equip general de Servicis Socials”.

La falta d’atribucions de funcions de direcció a la persona que coordina Servicis Socials també és un altre dels aspectes que denuncia Pablo Muñoz, qui opina que “o es comença a treballar ja en posar solució a esta situació o 2024 pot acabar sent molt pitjor.”  I afegeix: “L’equip de govern municipal està abusant de la implicació i la professionalitat del personal que queda tant en la Casa de la Dona com en Servicis Socials, són ells i elles els que estan mantenint el departament a pesar de les dificultats.”

Versión en castellano




Compromís Xirivella denuncia que el Ayuntamiento devolverá 200.000 euros del programa marco de Servicios Sociales

En marzo de 2023 la actual alcaldesa, del PP, calificaba la situación de Servicios Sociales de “desbarajuste”. “Casi un año después la situación es mucho peor todavía, por la acumulación de bajas en el equipo y porque ha habido profesionales que se han ido a otras administraciones”, denuncia Pablo Muñoz Girón, que se acaba de estrenar como concejal y portavoz de Compromís Xirivella.

Si en 2022 el Ayuntamiento se veía obligado a devolver a la Conselleria 180.000 euros del programa marco, los datos que maneja Compromís Xirivella es que en 2023 se devolverán cerca de 200.000 euros, lo que supondría una reducción adicional en la ejecución del programa de un 22%. En Xirivella, Servicios Sociales supera fácilmente las 14.000 atenciones anuales en expedientes de varias áreas: ayudas a emergencia, escola matinera, dependencia o prevención de conductas adictivas y drogodependencias, por citar algunas. Intervenciones que acaban repercutiendo en toda la población de manera directa o indirecta.

Para Pablo Muñoz, esta situación es inadmisible: “Paqui Bartual tendría que coger el toro por los cuernos y dejar de dar capotadas. Tras siete meses en el gobierno ya toca ponerse a gobernar y en concreto en este tema definir una hoja de ruta seria y viable para dotar de suficiente personal tanto a Servicios Sociales como a la Casa de la Dona, que actualmente no presta ninguna atención y tiene que derivarlas al equipo general de Servicios Sociales”.

La falta de atribuciones de funciones de dirección a la persona que coordina Servicios Sociales también es otro de los aspectos que denuncia Pablo Muñoz, quien opina que “o se empieza a trabajar ya en poner solución en esta situación o 2024 puede acabar siendo mucho peor.” Y añade: “El equipo de gobierno municipal está abusando de la implicación y la profesionalidad del personal que queda tanto en la Casa de la Mujer como en Servicios Sociales, son ellos y ellas los que están manteniendo el departamento a pesar de las dificultades.”