Ir a versión en castellano

Entre les propostes a consulta n’hi ha algunes que afecten directament Xirivella, sobretot referides a mobilitat

Un sol post en el compte de facebook municipal, el passat 14 de maig; esta és tota la implicació que ha tingut l’Ajuntament de Xirivella en la difusió del procés de participació ciutadana impulsat per la Generalitat per a elaborar els pròxims pressupostos autonòmics.

Segons Compromís esta implicació és del tot insuficient, tenint en compte que entre les propostes n’hi ha que recullen reivindicacions molt importants per a Xirivella i que gaudeixen d’un ampli suport, com ara la del metro; la d’una passarel·la per a vianants i ciclistes que unisca el nucli històric de Xirivella amb el barri de la Llum i amb València, o la integració tarifària de tot el transport públic.

«Històricament, a Xirivella sempre ens ha costat molt situar els nostres problemes en l’agenda de les administracions que tenen competències i capacitat per a solucionar-los. Per això és important aprofitar qualsevol ocasió per a donar a conéixer les nostres reivindicacions i esta iniciativa de pressupostos participatius de la Generalitat és una magnífica oportunitat», explica Ricard Barberà, portaveu de Compromís per Xirivella i exalcalde del municipi. «És una llàstima que l’equip de govern no ho haja vist així», es lamenta Barberà.

Per a Compromís, el tema és tan important que exigeix la màxima difusió, per això han demanat que «la Regidoria de Participació elabore material publicitari per a difondre la iniciativa i les propostes que afecten Xirivella i que, a més de fer-ne repartiment domiciliari a tota la població, es distribuïsca tant en centres municipals com entre el teixit associatiu». La votació a les diferents propostes es fa a través de la web www.gvaparticipa.gva.es i acaba el pròxim 27 de juny.

ℹ️ Què en diu la premsa?
LevanteHorta NoticiasEl Periòdic.com

******************

Versión en castellano

LevanteHorta NoticiasEl Periòdic.com

Compromís Xirivella quiere que el Ayuntamiento se implique en los presupuestos participativos de la Generalitat

  • Entre las propuestas a consulta hay algunas que afectan directamente a Xirivella, sobre todo referidas a movilidad

Un solo post en la cuenta de facebook municipal, el pasado 14 de mayo; esta es toda la implicación que ha tenido el Ayuntamiento de Xirivella en la difusión del proceso de participación ciudadana impulsado por la Generalitat para elaborar los próximos presupuestos autonómicos.

Según Compromís esta implicación es del todo insuficiente, teniendo en cuenta que entre las propuestas hay algunas que recogen reivindicaciones muy importantes para Xirivella y que cuentan con un amplio apoyo, como por ejemplo la del metro; la de una pasarela para peatones y ciclistas que una el núcleo histórico de Xirivella con el barrio de la Luz y con València, o la integración tarifaria de todo el transporte público.

«Históricamente, en Xirivella siempre nos ha costado mucho situar nuestros problemas en la agenda de las administraciones que tienen competencias y capacidad para solucionarlos. Por eso es importante aprovechar cualquier ocasión para dar a conocer nuestras reivindicaciones y esta iniciativa de presupuestos participativos de la Generalitat es una magnífica oportunidad», explica Ricard Barberà, portavoz de Compromís por Xirivella y exalcalde del municipio. «Es una lástima que el equipo de gobierno no lo haya visto así», se lamenta Barberà.

Para Compromís, el tema es tan importante que exige la máxima difusión, por eso han pedido que «la Concejalía de Participación elabore material publicitario para difundir la iniciativa y las propuestas que afecten a Xirivella y que, además de hacer buzoneo en toda la población, se distribuya tanto en centros municipales como entre el tejido asociativo». La votación a las diferentes propuestas se hace a través de la web www.gvaparticipa.gva.es y acaba el próximo 27 de junio. 

«Nuestra demanda», explica Barberà, «cobra más sentido todavía si tenemos en cuenta que en toda la legislatura no ha habido ningún avance significativo en participación ciudadana en Xirivella. Entendemos que la pandemia no ha ayudado, pero es que el equipo de gobierno ni siquiera tiene todavía un borrador de la reforma del reglamento de participación ciudadana que pusieron como excusa a principios de legislatura para no convocar los consejos de barrio.»

ℹ️ ¿Què dice la prensa?

LevanteHorta NoticiasEl Periòdic.com