Ir a versión en castellano

𝗘𝘀𝘁𝗲𝗺 𝗽𝗿𝗲𝗼𝗰𝘂𝗽𝗮𝘁𝘀, 𝗦𝗿. 𝗠𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲𝗿. 𝗤𝘂𝗶𝗻 é𝘀 𝗲𝗹 𝘀𝗲𝘂 𝗽𝗹𝗮 𝗽𝗲𝗿 𝗮 𝗹𝗹𝘂𝗶𝘁𝗮𝗿 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮 𝗹𝗲𝘀 𝗺à𝗳𝗶𝗲𝘀 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝘀 𝗼𝗰𝘂𝗽𝗮𝗰𝗶𝗼𝗻𝘀? 𝗣𝗲𝗿 𝗾𝘂è é𝘀 𝗺𝗶𝗹𝗹𝗼𝗿 𝗾𝘂𝗲 𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗖𝗼𝗺𝗽𝗿𝗼𝗺í𝘀?

🔸En el seu torn de preguntes el portaveu del PPxirivella , Enrique Ortí Ferre , va afirmar que en la passada legislatura, a partir de 2016, es va prohibir que la Policia Local tramitara denúncies per ocupacions il·legals de pisos. Ja explicàrem que es tractava d’una mentira amb ànim d’intoxicar.

🔸Lluny de desmentir esta bola o d’explicar quin era el seu pla contra les màfies, en la seua resposta el Sr. Michel Montaner va dir que estan estudiant la possibilitat de tornar a la gestió anterior a 2016. 😲😲😲

𝗣𝗲𝗿ò 𝗲𝗹 𝗦𝗿. 𝗠𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲𝗿 𝘀𝗮𝗽 𝗽𝗲𝗿𝗳𝗲𝗰𝘁𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗾𝘂𝗲:

1⃣ La Policia Local tenia l’ordre d’actuar contra les màfies dedicades a les ocupacions il·legals de pisos.

2⃣ La regidoria de Seguretat Ciutadana va fer tot el possible per reforçar la col·laboració entre Policia Local i Policia Nacional.

3⃣ Alguns agents estaven actuant al marge de les instruccions de la Prefectura, una actuació no exempta de picaresca i que restava eficàcia a la seua labor.

4⃣ Les instruccions del regidor de Seguretat Ciutadana, el nostre company, Josep Manel Moret Cabuchola, d’acord amb la prefectura, eren molt clares: la tramitació de les denúncies s’havia de fer CORRECTAMENT, com en la resta d’ajuntaments.

𝗜 𝘁𝗼𝘁 𝗮𝗶𝘅ò 𝗲𝗹 𝗦𝗿. 𝗠𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲𝗿 𝗵𝗼 𝘀𝗮𝗯𝗶𝗮 𝗽𝗲𝗿𝗾𝘂è:

1⃣ El Sr. Montaner va assistir a algunes JUNTES LOCALS DE SEGURETAT al principi de la legislatura, com a alcalde que era. A estes reunions assistix també el subdelegat del Govern i comandaments policials.

2⃣ El tema es va tractar en diverses reunions del Govern municipal, a més d’alguns plens.

3⃣ Per tant, nosaltres teníem un projecte, que el PSPV coneixia i que compartia.

𝗣𝗲𝗿 𝘁𝗮𝗻𝘁, 𝗦𝗿. 𝗠𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲𝗿:

1⃣ Quin és el seu pla per a lluitar contra les màfies dedicades a ocupar pisos?

2⃣ Com valora el senyor Montaner el treball fet al respecte per la Policia Nacional, dirigida ara pel govern socialista?

3⃣ Ha reclamat ja a la Policia Nacional mesures i plans per a reconduir este assumpte, com havia fet Compromís en cada Junta Local de Seguretat?

4️⃣ S’ha interessat pels resultats de les mesures que la Policia Nacional estava portant a terme?

5️⃣ De veres vol tornar a la gestió dubtosament eficaç i clarament irregular que va fer el PP?

6️⃣ Vol donar peu a unes pràctiques que posen en dubte la professionalitat i el bon nom de la Policia Local?

👏👏 Independentment d’això, hem de felicitar el veïnat del barri de la Llum per la serenitat i unió amb que ha actuat per a evitar que estes màfies s’assenten en el barri.

👌 També fem una valoració positiva de la gestió que ha fet l’Ajuntament en este cas concret, encara que la relació amb el veïnat del barri de la Llum hauria d’haver sigut més fluida, tal com els vam aconsellar.

**************

Versión en castellano

2/ SOBRE LAS MAFIAS DE LAS OCUPACIONES ILEGALES DE VIVIENDAS:

𝗘𝘀𝘁𝗮𝗺𝗼𝘀 𝗽𝗿𝗲𝗼𝗰𝘂𝗽𝗮𝗱𝗼𝘀, 𝗦𝗿. 𝗠𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲𝗿. ¿𝗖𝘂á𝗹 𝗲𝘀 𝘀𝘂 𝗽𝗹𝗮𝗻 𝗽𝗮𝗿𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗵𝗮𝗿 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮 𝗹𝗮𝘀 𝗺𝗮𝗳𝗶𝗮𝘀 𝗱𝗲 𝗹𝗮𝘀 𝗼𝗰𝘂𝗽𝗮𝗰𝗶𝗼𝗻𝗲𝘀? ¿𝗣𝗼𝗿 𝗾𝘂é 𝗲𝘀 𝗺𝗲𝗷𝗼𝗿 𝗾𝘂𝗲 𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗖𝗼𝗺𝗽𝗿𝗼𝗺í𝘀?

🔸En su turno de preguntas el portavoz del PPxirivella , Enrique Ortí , afirmó que en la pasada legislatura, a partir de 2016, se prohibió que la Policía Local tramitara denuncias por ocupaciones ilegales de pisos. Ya explicamos que se trataba de una mentira con ánimo de intoxicar.

🔸Lejos de desmentir este bula o de explicar cuál era su plan contra las mafias, en su respuesta el Sr. Michel Montaner dijo que están estudiando la posibilidad de volver a la gestión anterior en 2016. 😲😲😲

𝗣𝗲𝗿𝗼 𝗲𝗹 𝗦𝗿. 𝗠𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲𝗿 𝘀𝗮𝗯𝗲 𝗽𝗲𝗿𝗳𝗲𝗰𝘁𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲 𝗾𝘂𝗲:

1⃣ La Policía Local tenía la orden de actuar contra las mafias dedicadas a las ocupaciones ilegales de pisos.

2⃣ La concejalía de Seguridad Ciudadana hizo todo el posible para reforzar la colaboración entre Policía Local y Policía Nacional.

3⃣ Algunos agentes estaban actuando al margen de las instrucciones de la Jefatura, una actuación no exenta de picaresca y que restaba eficacia a su labor.

4⃣ Las instrucciones del regidor de Seguridad Ciudadana, nuestro compañero, Josep Manel Moret, de acuerdo con la jefatura, eran muy claras: la tramitación de las denuncias se tenía que hacer CORRECTAMENTE, como en el resto de ayuntamientos.

𝗬 𝘁𝗼𝗱𝗼 𝗲𝘀𝗼 𝗲𝗹 𝗦𝗿. 𝗠𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲𝗿 𝗹𝗼 𝘀𝗮𝗯𝗲 𝗽𝗼𝗿𝗾𝘂𝗲:

1⃣ El Sr. Montaner asistió a algunas JUNTAS LOCALES DE SEGURIDAD al principio de la legislatura, como alcalde que era. A estas reuniones asiste también el subdelegado del Gobierno y mandos policiales.

2⃣ El tema se trató en varias reuniones del Gobierno municipal, además de algunos plenos.

3⃣ Por lo tanto, nosotros teníamos un proyecto, que el PSPV conocía y que compartía.

𝗣𝗼𝗿 𝘁𝗮𝗻𝘁𝗼, 𝗦𝗿. 𝗠𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲𝗿:

1⃣ ¿Cuál es su plan para luchar contra las mafias dedicadas a ocupar pisos?

2⃣ ¿Cómo valora el señor Montaner el trabajo hecho al respeto por la Policía Nacional, dirigida ahora por el gobierno socialista?

3⃣ ¿Ha reclamado ya a la Policía Nacional medidas y planes para reconducir este asunto, como había hecho Compromís en cada Junta Local de Seguridad?

4️⃣ ¿Se ha interesado por los resultados de las medidas que la Policía Nacional estaba llevando a cabo?

5️⃣ ¿De verdad quiere volver a la gestión dudosamente eficaz y claramente irregular que hizo el PP?

6️⃣ ¿Quiere dar pie a unas prácticas que ponen en duda la profesionalidad y el buen nombre de la Policía Local?

👏👏 Independientemente de esto, tenemos que felicitar al vecindario del barrio de la Luz por la serenidad y unión con la que ha actuado para evitar que estas mafias se asienten en el barrio.

👌 También hacemos una valoración positiva de la gestión que ha hecho el Ayuntamiento en este caso concreto, aunque la relación con el vecindario del barrio de la Luz tendría que haber sido más fluida, tal como les aconsejamos.