Ir a versión en castellano

No, la Policia Local no ha tingut mai l’ordre de no intervenir en “qüestions d’ocupació il·legal de vivendes”, com va afirmar en el passat Ple de setembre el portaveu del PPxirivella, Enrique Ortí Ferre.

🔸 El nostre company Josep Manel Moret Cabuchola ja ho va explicar en els plens de desembre de 2017 ( https://bit.ly/2p0zc8V ) i febrer de 2019 ( https://bit.ly/2ogajFZ ) , però ho tornem a explicar pas a pas.

1⃣ La Policia Local SEMPRE ha tingut l’ordre d’actuar contra les ocupacions il·legals de pisos.

2⃣ En 2016 es va comprovar que alguns agents no estaven tramitant correctament les denúncies per “enganxes” il·legals a la llum, que és una de les maneres de detectar i acreditar les ocupacions il·legals. Esta situació s’estava donant des de la legislatura anterior, quan governava el PP.

3⃣ A partir d’això, el regidor de Seguretat Ciutadana –en aquell moment, el nostre company Josep Moret–, d’acord amb les recomanacions i les indicacions tècniques de la prefectura, va donar les instruccions necessàries perquè la tramitació es fera CORRECTAMENT, és a dir, sense “picaresca”.

4️⃣ Principalment, estes instruccions pretenien reforçar la col·laboració entre la Policia Local i la Policia Nacional, que té les competències i els recursos per a actuar contra les ocupacions il·legals, per a millorar l’actuació contra les ocupacions.

5⃣ Per este motiu, este va ser un dels punts prioritaris en TOTES i cadascuna de les JUNTES LOCALS DE SEGURETAT, a les quals assistixen sempre els subdelegats del govern. Recordem que durant la legislatura 2015-19 hi hagué subdelegats del govern tant del PP i del PSOE, però NI UN NI L’ALTRE van posar mai en marxa la coordinació que reclamava la Regidoria de Seguretat Ciutadana de Xirivella per a este assumpte i per a altres que també ens preocupaven.

🤔🤔🤔 I davant d’això, quina va ser la resposta del Sr. Michel Montaneren el Ple? Preocupant, molt preocupant, però això ho comentarem en un altre post.

Il·lustrem este comentari amb un post publicat en abril de 2015 (quan “manava el PP”), en la pàgina de Facebook de l’associació veïnal de barri de la Llum.

************

Versión en castellano

1/ SOBRE LAS OCUPACIONES ILEGALES DE VIVIENDAS: el Sr. ENRIQUE ORTÍ VUELVE A MENTIR

No, la Policía Local no ha tenido nunca la orden de no intervenir en “cuestiones de ocupación ilegal de viviendas”, como afirmó en el pasado Pleno de septiembre el portavoz del PP xirivella, Enrique Ortí Ferre.

🔸 Nuestro compañero Josep Manel Moret Cabuchola ya lo explicó en los plenos de diciembre de 2017 ( https://bit.ly/2p0zc8v ) y febrero de 2019 (https://bit.ly/2ogajfz) , pero lo volvemos a explicar paso a paso.

1⃣ La Policía Local SIEMPRE ha tenido la orden de actuar contra las ocupaciones ilegales de pisos.

2⃣ En 2016 se comprobó que algunos agentes no estaban tramitando correctamente las denuncias por “enganches” ilegales a la luz, que es una de las formas de detectar y acreditar las ocupaciones ilegales. Esta situación se estaba dando desde la legislatura anterior, cuando gobernaba el PP.

3⃣ A partir de esto, el regidor de Seguridad Ciudadana –en aquel momento, nuestro compañero Josep Moret–, de acuerdo con las recomendaciones y las indicaciones técnicas de la jefatura, dio las instrucciones necesarias para que la tramitación se hiciera CORRECTAMENTE, es decir, sin “picaresca”.

4️⃣ Principalmente, estas instrucciones pretendían reforzar la colaboración entre la Policía Local y la Policía Nacional, que tiene las competencias y los recursos para actuar contra las ocupaciones ilegales, para mejorar la actuación contra las ocupaciones.

5⃣ Por este motivo, este fue uno de los puntos prioritarios en TODAS y cada una de las JUNTAS LOCALES DE SEGURIDAD, a las cuales asisten siempre los subdelegados del gobierno. Recordemos que durante la legislatura 2015-19 hubo subdelegados del gobierno tanto del PP y del PSOE, pero NI UNO NI EL OTRO pusieron nunca en marcha la coordinación que reclamaba la Concejalía de Seguridad Ciudadana de Xirivella para este asunto y para otros que también nos preocupaban.

🤔🤔🤔 Y ante esto, ¿cuál fue la respuesta del Sr. Michel Montaner en el Pleno? Preocupante, muy preocupante, pero esto lo comentaremos en otro post.

Ilustramos este comentario con un post publicado en abril de 2015 (cuando “mandaba el PP”), en la página de Facebook de la asociación vecinal de barrio de la Luz.