• Compromís per Xirivella presenta un decàleg de bones pràctiques en la campanya electoral, especialment referides a les xarxes socials

  • La proposta acaba convidant la resta de candidatures a fer les seues aportacions en favor del joc net.

«Un debat sincer d’idees que partisca del respecte és el millor antídot a la desafecció de la política per part de la ciutadania. Que la gent «passe» de la política i no estiga informada de manera crítica és molt perillós perquè obri les portes al feixisme», amb esta intenció presenta Ricard Barberà, candidat a l’alcaldia de Xirivella per Compromís, una breu guia de bones pràctiques que ha elaborat la formació taronja, un decàleg especialment referit al bon ús de les xarxes socials durant la campanya electoral.

Entre altres punts, la proposta incideix en aspectes com ara el respecte a la resta de candidatures, el compromís amb la informació veraç, l’eliminació de missatges malintencionats, el respecte a la privacitat o l’ús del llenguatge inclusiu.

«La política –continua Barberà– no hauria de ser un batalla de galls on tot servix. Les xarxes socials han contribuït de vegades a embrutar el debat polític, especialment quan es fa ús de perfils anònims que només busquen el conflicte recorrent a notícies falses.»

Amb estes deu propostes, Compromís per Xirivella vol contribuir a aconseguir que la campanya electoral transcórrega de la manera més tranquil·la possible i que el debat polític se centre en les propostes i la confrontació d’idees, sempre amb el màxim respecte. Justament l’últim punt del decàleg convida la resta de candidatures a sumar-se al joc net en la campanya.

Podeu llegir el decàleg ací

*************

La candidatura de Ricard Barberà se compromete con el juego limpio en Xirivella

  • Compromís per Xirivella presenta un decálogo de buenas prácticas en la campaña electoral, especialmente referidas a las redes sociales.
  • La propuesta acaba invitando el resto de candidaturas a hacer sus aportaciones en favor del juego limpio.

 

Xirivella, 12.05.2019

«Un debate sincero de ideas que parta del respeto es el mejor antídoto a la desafección de la política por parte de la ciudadanía. Que la gente «pase» de la política y no esté informada de forma crítica es muy peligroso porque abre las puertas al fascismo», con esta intención presenta Ricard Barberà, candidato a la alcaldía de Xirivella por Compromís, una breve guía de buenas prácticas que ha elaborado la formación naranja, un decálogo especialmente referido al buen uso de las redes sociales durante la campaña electoral.

Entre otros puntos, la propuesta incide en aspectos como por ejemplo el respeto al resto de candidaturas, el compromiso con la información veraz, la eliminación de mensajes malintencionados, el respecto a la privacidad o el uso del lenguaje inclusivo.

«La política –continúa Barberà– no tendría que ser un batalla de gallos donde todo sirve. Las redes sociales han contribuido a veces a ensuciar el debate político, especialmente cuando se hace uso de perfiles anónimos que solo buscan el conflicto recurriendo a noticias falsas.»

Con estas diez propuestas, Compromís per Xirivella quiere contribuir a que la campaña electoral transcurra de la manera más tranquila posible y que el debate político se centre en las propuestas y la confrontación de ideas, siempre con el máximo respeto. Justamente el último punto del decálogo invita al resto de candidaturas a sumarse al juego limpio en la campaña.

Podéis leer el decálogo aquí