Segons ha recordat hui la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, el 5 de maig del 2009 es va signar el Pacte Valencià contra la Pobresa per part de tots els partits amb representació a Les Corts (PP, PSOE, Compromís i EUPV), la Coordinadora Valenciana de ONGD i la plataforma Pobresa Zero.

Als documents d’este pacte s’estableix que “els grups polítics signants es comprometen, en el seu exercici parlamentari i en les seues responsabilitats en les administracions en les que participen, a dissenyar i promoure les polítiques necessàries per a complir amb els objectius expressats”.
Segons Oltra “no és de rebut i allunya la política dels ciutadans i ciutadanes que els partits pacten coses i després no es porte a terme el que s’han pactat. La crisi econòmica no pot ser una excusa per a deixar de costat les iniciatives per a lluitar contra la pobresa en el món, més bé al contrari perquè és ara quan els que menys tenen més pateixen i més necessiten ajuda”.
En este sentit el grup parlamentari Compromís ha registrat en el parlament valencià una proposta de creació d’una comissió permanent no legislativa per a treballar sobre les iniciatives i objectius concrets arreplegats en el Pacte Valencià contra la Pobresa. La proposta de Compromís fixa un termini de sis mesos des de la constitució d’esta comissió per a presentar per al debat en el Ple de Les Corts un dictamen per al qual s’haurà comptat amb la col·laboració de la coordinadora d’ONGD i de Pobresa Zero.
Per a Oltra “hui en dia encara hi ha moltes persones que pateixen fam i moren de fam en el món i és una qüestió de justícia que els partits polítics treballem per a l’eradicació de la pobresa i l’exclusió”.