COMUNICAT DE PREMSA,

Xirivella, 16 desembre 2011

Xirivella “no sempre” està de festa

Compromís per Xirivella denuncia que en el butlletí d’informació municipal d’un poble amb quasi 4000 parats es dediquen més de sis pàgines a les festes i no es faça cap referència a les conseqüències de la crisi.

Ricard Barberà, regidor per Compromís de Xirivella critica que en el número de Nadal del Crònica, el butlletí d’informació municipal, es dediquen més de sis pàgines a les festes i ni una sola línia als efectes de la crisi en Xirivella. «És lamentable —diu Barberà— que el Crònica projecte una imatge tan distorsionada de la realitat de Xirivella, com si sempre estiguérem de festa, quan al nostre poble hi ha quasi de 4000 persones sense faena que estan patint directament les conseqüències de la crisi. Com a mínim, ja que són incapaços d’aportar solucions, podrien mostrar un poc de sensibilitat, i més en unes festes com les de Nadal, que molts xirivellers i xirivelleres no podran celebrar.»

Així mateix, Compromís critica que el PP haja vetat la publicació en el butlletí de les cartes d’opinió dels ciutadans. «No podem acceptar —explica Barberà— que novament es tracte de silenciar la veu dels veïns i veïnes.» Cal recordar que aquesta mesura se suma a d’altres que ha pres l’equip de govern per frenar la participació ciutadana i el pluralisme: negació de locals públics a veïns i associacions, censura en el facebook municipal, negativa a convocar els consells de barri, vet a diverses associacions en la web municipal i en el Crònica i, per descomptat, negació de secretari de grup a Compromís.

Vegeu la notícia publicada a:

http://xirivella.compromis.net/files/2011/12/Horta-Notícies-copia.jpg

Versió en castellà

 

Xirivella “no siempre” está de fiesta

Compromís per Xirivella denuncia que en el boletín de información municipal de un pueblo con casi 4000 parados se dediquen más de seis páginas en las fiestas y no se haga ninguna referencia a las consecuencias de la crisis.

Ricard Barberà, concejal por Compromís de Xirivella critica que en el número de Navidad del «Crónica», el boletín de información municipal, se dedican más de seis páginas a las fiestas y ni una sola línea a los efectos de la crisis en Xirivella. «Es lamentable —dice Barberà— que el Crónica proyecte una imagen tan distorsionada de la realidad de Xirivella, como si siempre estuviéramos de fiesta, cuando en nuestro pueblo hay casi 4000 personas sin trabajo que están sufriendo directamente las consecuencias de la crisis. Como mínimo, ya que son incapaces de aportar soluciones, podrían mostrar un poco de sensibilidad, y más en unas fiestas como las de Navidad, que muchos xirivelleros y Xirivella no podrán celebrar.»

Asimismo, Compromís critica que el PP haya vetado la publicación en el boletín de las cartas de opinión de los ciudadanos. «No podemos aceptar —explica Barberà— que nuevamente se trate de silenciar la voz de los vecinos y vecinas.» Hay que recordar que esta medida se suma a otras que ha tomado el equipo de gobierno para cercenar la participación ciudadana y el pluralismo: negación de locales públicos a vecinos y asociaciones, censura en el facebook municipal, negativa a convocar los consejos de barrio, veto a varias asociaciones en la web municipal y en el Crónica y, por supuesto, negación de secretario de grupo a Compromís.

Podéis ver la noticia publicada en:

http://xirivella.compromis.net/files/2011/12/Horta-Notícies-copia.jpg