Un grup de ciutadanes i ciutadans de Xirivella, en nom de l’Assemblea 15M de Xirivella, en data 9 de novembre de 2011, van sol·licitar formalment la utilització del Centre Cívic Ernest Lluch a l’Ajuntament per a poder realitzar les seues reunions de treball, almenys durant els tres mesos en què la climatologia impedeix o almenys dificulta les reunions al carrer.

No obstant això l’Ajuntament de Xirivella ha denegat l’ús del dit espai al·legant que ‘el moviment 15M no està constituït com a asociación’. Els membres de l’Assemblea de Xirivella no entenen per què l’Ajuntament nega l’ús d’este espai a la ciutadania, agrupada entorn d’un moviment que afavorix la participación.

Els membres de l’Assemblea de Xirivella van recordar que les normes d’ús del dit espai “recullen en tot moment les obligacions de les associacions o grups que utilitzen dita local, i deixa perfectament clar que, des del moment de la seua creació, la voluntat va ser que l’Ernest Lluch servira per a generar un espai de participació de la ciutadania, bé siga organitzada a través d’associacions o bé a través de grups de veïns i veïnes.

Per als membres de l’assemblea, “un centre d’estes característiques ha d’estar a disposició del veïnat, i no convertir este espai en una seu més de l’Ajuntament”, per la qual cosa no entenen ‘”la nul·la voluntat de propiciar espais de participació de l’actual equip de govern del dit Ajuntament, com demostren amb este tipus d’accions”.

“No obstant això, l’Assemblea 15M de Xirivella va explicar que continuarà treballant al considerar ‘fundamental continuar apostant per models de participació horitzontal, on totes i tots puguen ser escoltades i escoltats per a construir un model social just i solidari”.

Castellano

El Ayuntamiento niega a la asamblea 15M de Xirivella el uso del Centro Cívico Ernest Lluch al no ser una asociación

Un grupo de ciudadanas y ciudadanos de Xirivella, en nombre de la Asamblea 15M de Xirivella, en fecha 9 de noviembre de 2011, solicitaron formalmente la utilización del Centro Cívico Ernest Lluch al ayuntamiento para poder realizar reuniones de trabajo, al menos durante los tres meses en los que la climatología impide o al menos dificulta las reuniones en la calle.

Sin embargo el Ayuntamiento de Xirivella ha denegado el uso de dicho espacio alegando que “el movimiento 15M no está constituido como asociación”. Los miembros de la Asamblea de Xirivella no entienden porque el Ayuntamiento “niega el uso de este espacio a la ciudadanía, agrupada en torno a un movimiento que favorece la participación”.

Los miembros de la Asamblea de Xirivella recordaron que las normas de uso de dicho espacio “recogen en todo momento las obligaciones de las asociaciones o grupos que utilicen dicho local, quedando perfectamente claro que, desde el momento de su creación, la voluntad fue generar un espacio de participación de la ciudadanía, bien sea organizada a través de asociaciones o bien a través de grupos de vecinos y vecinas”.

Para los miembros de la asamblea, “un centro de estas características debe estar a disposición de la vecindad, y no convertir este espacio en una sede más del ayuntamiento”, por lo que no entienden “la nula voluntad de propiciar espacios de participación del actual equipo de gobierno de dicho Ayuntamiento, como demuestran con este tipo de acciones”.

No obstante, la Asamblea 15M de Xirivella explicó que continuará trabajando al considerar que “fundamental seguir apostando por modelos de participación horizontal, donde todas y todos puedan ser escuchadas y escuchados para construir un modelo social justo y solidario”.