Compromís se suma a la moció en favor de la modificació de la llei hipotecària

130131Ple_PAH

Membres i simpatitzants de la PAH durant la celebració del ple.

Aquesta moció naix a demanda de la Plataforma de les persones Afectades per les Hipoteques (PAH), i havia estat treballada i consensuada pels tres grups de l’oposició, PSOE, PP i Compromís, més 15M, associacions veïnals i altres entitats.

Com a punt més important, la moció demana els canvis legislatius necessaris perquè es puga fer, amb caràcter retroactiu, la dació en pagament de la vivenda, és a dir que les persones hipotecades puguen donar al banc la seua vivenda a canvi de la cancel·lació del deute. Un altre punt important –potser el que més rebutjava el PP– era la creació d’una comissió formada per partits, tècnics municipals, PAH i agents socials encarregada d’ajudar les persones en risc de perdre la seua vivenda.

Cal assenyalar que al debat de la moció va assistir una nodrida representació de la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques. Potser la seua presència en el ple explica el canvi d’actitud del PP, que en principi semblava disposat a rebutjar la moció i que va acabar accedint a estudiar les mesures proposades i a reunir-se amb l’oposició i membres de la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques a fi de preparar un document que s’haurà d’aprovar en el pròxim ple de febrer.

Text de la moció

Arxivat en: General, Moviments Socials, Ple 13 01 31, Sanitat i Benestar Social

1. Marian Valero diu:

Quiero saber que vivo en un país en el que los políticos nos representan de verdad y la iniciativa de stop desaucios debe ser atendida, gracias a todas aquellas personas que luchan día tras día por un estado de bien estar social. Mil gracias

• Compromís per Xirivella diu:

La verdad, Marian,es que tiene mucho mérito lo que hacen los miembros de la Plataforma de Afectados por las Hipotecas. Ahora todos los medios de comunicación están pendientes de sus protestas y acciones, pero han pasado muchos años que no les hacían ni caso.