El passat 17 de novembre tingué lloc l’acte de constitució de la Federació d’Associacions Veïnals Silvel·la, que aplega quatre de les associacions veïnals que hi ha actualment a Xirivella: San Ramon, Montealegre, Alqueries-Havana Vella i Avinguda de la Pau.

La Federació naix amb la voluntat de coordinar la labor de les diferents associacions veïnals a fi de tindre més força reivindicativa. Millrar els accessos i el transport públic, ampliació del centre de salut, alleujament dels sorolls causats per V30 són algunes de les revindicacions de la Federació. Revindicacions que Compromís comparteix.

Durant la seua intervenció, Ricard Barberà, regidor de Compromís, va destacar la importància que tingué el moviment veïnal durant la transició per a cosolidar la democràcia. Una importància que no ha fet sinó augmentar en l’actualitat, especialment en estos moments de crisi en què els ciutadans i ciutadanes necessiten més que mai instruments de participació i de defensa contra els intents de desmantellar els servicis socials.