El grup parlamentari Compromís ha exigit al govern d’Alberto Fabra que pague el seu deute amb la Societat de Garantia Recíproca (SGR). La SGR és una entitat participada per la Generalitat que té com a objectiu principal avalar a empreses viables que, pel seu compte, no han aconseguit crèdits de les entitats financeres i per tant és un instrument clau en el finançament de milers d’emprenedors i xicotetes i mitjanes empreses.
Segons ha assenyalat Fran Ferri, diputat de Compromís, “si en les pròximes setmanes el Consell no fa efectiu el pagament dels 15 milions d’euros pressupostats en 2011 per a la SGR i que encara no ha pagat, podem perdre este instrument imprescindible per a dinamitzar la nostra economia productiva i ajudar els emprenedors”.
La Societat de Garanties Recíproques de la Comunitat Valenciana té avalades en l’actualitat 3800 empreses i està participada per la Generalitat amb un 11% en el seu capital social.
Per a Ferri “este percentatge és clarament insuficient com ho demostra que en la resta de Comunitats Autònomes la participació de les administracions està en una mitjana del 21%. És molt hipòcrita que el Consell faça menció al paper de les SGR en el Decret recentment aprovat de suport als emprenedors i a l’hora de la veritat mantinga, pel seus impagaments, en la més absoluta incertesa a milers de xicotetes empreses que depenen d’esta ferramenta”.
Per tot això des del Grup Parlamentari Compromís s’exigeix al govern del PP que deixe d’utilitzar el seu suposat suport a emprenedors i xicotetes empreses com a instrument de propaganda, ja que el primer que ha de fer per a donar suport a este sector és pagar els deutes.
En este sentit el grup parlamentari Compromís ha registrat en Les Corts Valencianes una sèrie de preguntes per a què el Consell informe del perquè d’este impagament i si ha calibrat la magnitud del desastre que suposaria la desaparició del SGR. “Els emprenedors i empreses no necessiten ni pegats ni promeses, sinó estabilitat, certesa i menys obstacles per a treballar i crear treball”, ha conclòs Ferri.