“El saqueig d’EMARSA ens ha costat un milió d’euros”, afirma Ricard Barberà, portaveu de Compromís a l’ajuntament de Xirivella. Aquest càlcul s’ha fet seguint un sistema proporcional de repartiment, d’acord amb la població, dels quaranta milions d’euros ja comptabilitzats en el forat d’EMARSA.
El portaveu de Compromís per Xirivella ha criticat la falta de valentia del PP, al votar en contra de la moció que Barberà va presentar en el ple d’ahir, 26 de gener. Aquesta demanava, entre altres, la dimissió d’Enrique Crespo, màxim responsable d’EMARSA en el període de temps que es troba sota investigació, per tal de combatre l’alarma social que ha provocat el coneixement detallat dels fets imputats. Segons Barberà és inadmissible que el PP de Xirivella justifique totes les retallades socials en base a la situació econòmica i que després perdone el robatori d’un milió d’euros. 
EMARSA, segons Compromís per Xirivella, és la prova que el sistema de control ha fallat, o ha actuat quan ja era massa tard. En aquest sentit ha demanat que els representants de l’Ajuntament a l’entitat explicaren la seua tasca de representació i suposadament també de control. “És difícil d’entendre, per més ocultació d’informació que hi haguera, que passaren inadvertits números com la triplicació del cost del tractament de 6,4 milions a 18,4 milions entre els anys 2004 i 2009, mentre el volum de l’aigua a tractar només augmentava un 6,5%.”
Per altra banda Barberà s’ha mostrat molt satisfet d’haver arrancar el compromís de l’equip de govern de promoure un conveni de col•laboració amb la Direcció General de Família i Dona perquè Xirivella puga beneficiar-se també del funcionament d’aquesta biblioteca i dels recursos de què disposa. El conveni se signaria mitjançant la Casa de la Dona de Xirivella i comptaria amb el suport del servei municipal de biblioteques.

castellano

Compromís estima en un millón de euros las consecuencias del saqueo de EMARSA para Xirivella.

“El saqueo de EMARSA nos ha costado un millón de euros”, afirma Ricard Barberà, portavoz de Compromís en el ayuntamiento de Xirivella. Este cálculo se ha hecho siguiendo un sistema proporcional de reparto, de acuerdo con la población, de los cuarenta millones de euros ya contabilizados en el agujero de EMARSA.

El portavoz de Compromís por Xirivella ha criticado la falta de valentía del PP, al votar en contra de la moción que Barberà presentó en el pleno de ayer, 26 de enero. Esta pedía, entre otros puntos, la dimisión de Enrique Crespo, máximo responsable de EMARSA en el período de tiempo que se encuentra bajo investigación, para combatir la alarma social que ha provocado el conocimiento detallado de los hechos imputados. Según Barberà es inadmisible que el PP de Xirivella justifique todos los recortes sociales en base a la situación económica y que después perdone un robo de un millón de euros.

EMARSA, según Compromís per Xirivella, es la prueba que el sistema de control ha fallado, o ha actuado cuando ya era demasiado tarde. En este sentido ha pedido que los representantes del Ayuntamiento en la entidad expliquen su tarea de representación y supuestamente también de control. “Es difícil de entender, por más ocultación de información que hubiera, que pasaran inadvertidos números como la triplicación del coste del tratamiento de 6,4 millones a 18,4 millones entre los años 2004 y 2009, mientras el volumen del agua a tratar sólo aumentaba un 6,5%.”

Por otra parte Barberà se ha mostrado muy satisfecho por haber arrancado el compromiso del equipo de gobierno de promover un convenio de colaboración con la Dirección General de Familia y Mujer para que Xirivella pueda beneficiarse también del funcionamiento de esta biblioteca y de los recursos de que dispone. El convenio se firmaría mediante la Casa de la Dona de Xirivella y contaría con el apoyo del servicio municipal de bibliotecas.