La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mónica Oltra, ha criticat hui l’informe del Consell Jurídic Consultiu (CJC) “que es plega a la voluntat del Partit Popular i permet a López Jaraba votar en el Consell d’Administració (CA) de Radio Televisió Valenciana (RTVV) i negar l’informe Price Watherhouse Coopers a l’oposició”.
Per a Oltra “un òrgan com el CJC, què els partits majoritaris utilitzen per a col·locar als seus afins que es queden despenjats de la primeria línia política, no mereix cap credibilitat i el despropòsit en el posicionament sobre el CA de RTVV ho demostra”.
“El CJC no ha fet altra cosa que seguir les directrius del Partit Popular sense tindre en compte l’interés general i la legalitat que és per allò pel que hauria de vetlar. Este òrgan de l’administració ha realitzat un informe vergonyós, fet a mida per a què el Partit Popular recupere la presidència del CA de RTVV i puga mantenir així el seu control absolut de l’ens públic”.
“Des de Compromís ja ho vam advertir, situar en el CJC a juristes que no tenen cap mèrit com a tals i que són col·locats allí per pur partidisme porta a situacions com la que estem patint, que degraden de manera molt greu la nostra democràcia”.
“Però que es pot esperar d’un òrgan el president del qual, Vicente Garrido, es permet el luxe de dir públicament sobre el cas Gürtel que Camps és innocent i no se’l pot condemnar i que té al mateix Camps com a membre”, ha assenyalat Oltra.
El CJC l’han de constituir membres que complisquen criteris objectius de prestigi jurídic i d’imparcialitat, mentre no s’apliquen estos requisits i siga utilitzat de manera partidista els seus informes no tindran cap credibilitat.