Versió en valencià
Els portaveus dels grups municipals PSPV-PSOE, EUPV i COMPROMÍS de l’Ajuntament de Xirivella volen manifestar el seu desacord i profund malestar per la proposta organitzativa del nou ajuntament que l’alcalde del PP va posar en el nostre coneixement dilluns passat 27 de juny en una Junta de Portaveus convocada a aquest efecte.

En primer lloc, és la primera vegada que es fa una proposta organitzativa per part del govern municipal en la qual s’imposa un nou model sense acceptar ni tan sols la possibilitat que l’oposició puga participar, ja que com se’ns va indicar, la proposta organitzativa va ser tancada i no havia possibilitat de consensuar cap part d’ella.

En segon lloc, la nostra sorpresa va anar en augment quan se’ns va advertir que cap grup de l’oposició anava a formar part de la junta de govern com ha vingut sent habitual en totes les legislatures a Xirivella. Així mateix, és la primera vegada en la història democràtica que no haurà participació en els Consells Escolars de tots els grups municipals.

I, en tercer lloc, i el més greu de tot és que se’ns va comunicar que els plens ordinaris, que des d’abril de 1979 havien estat a la tarda perquè tots els veïns que així ho volgueren poguera acudir a presenciar-lo i a fer precs i preguntes als regidors i a l’alcalde, a partir d’ara se celebrarien els últims dijous de cada mes a les 12 hores, dificultant l’assistència de públic.

Per tot això i, davant el que considerem un atac en tota regla a la transparència i a la participació democràtica de veïns i regidors en la gestió del govern, exigim la rectificació immediata d’aquesta proposta i el compromís del govern municipal a cercar una proposta consensuada entre totes les força polítiques municipals que permeta i afavorisca la participació dels veïns i dels regidors que a més ostenten la representació de més de 7000 veïns de Xirivella.

Josep Soriano, Joan Antoni Pérez i Ricard Barberà.
Portaveus dels grups municipals PSPV-PSOE, EUPV i Compromís.
Xirivella, 28 de juny de 2011.

Versión en castellano
Comunicado Conjunto
Los portavoces de los grupos municipales PSPV-PSOE, EUPV y COMPROMÍS del Ayuntamiento de Xirivella quieren manifestar su desacuerdo y profundo malestar por la propuesta organizativa del nuevo ayuntamiento que el alcalde del PP puso en nuestro conocimiento el pasado lunes 27 de junio en una Junta de Portavoces convocada a tal efecto.

En primer lugar, es la primera vez que se hace una propuesta organizativa por parte del gobierno municipal en la que se impone un nuevo modelo sin aceptar ni siquiera la posibilidad de que la oposición pueda participar, ya que como se nos indicó, la propuesta organizativa fue cerrada y no había posibilidad de consensuar ninguna parte de ella.

En segundo lugar, nuestra sorpresa fue en aumento cuando se nos advirtió que ningún grupo de la oposición iba a formar parte de la junta de gobierno como ha venido siendo habitual en todas las legislaturas en Xirivella. Así mismo, es la primera vez en la historia democrática que no habrá participación en los Consejos Escolares de todos los grupos municipales.

Y, en tercer lugar, y lo más grave de todo es que se nos comunicó que los plenos ordinarios, que desde abril de 1979 habían sido por la tarde para que todos los vecinos que así lo quisieran pudiera acudir a presenciarlo y a hacer ruegos y preguntas a los concejales y al alcalde, a partir de ahora se celebrarían los últimos jueves de cada mes a las 12 horas, dificultando la asistencia de público.

Por todo ello y, ante lo que consideramos un ataque en toda regla a la transparencia y a la participación democrática de vecinos y concejales en la gestión del gobierno, exigimos la rectificación inmediata de esta propuesta y el compromiso del gobierno municipal en buscar una propuesta consensuada entre todas las fuerza políticas municipales que permita y favorezca la participación de los vecinos y de los concejales que además ostentan la representación de más de 7000 vecinos de Xirivella.

Josep Soriano, Joan Antoni Pérez y Ricard Barberà
Portavoces de los grupos municipales PSPV-PSOE, EUPV y Compromís.
Xirivella, a 28 de junio de 2011