Ricard Barberà i Guillem té 36 anys, és enginyer en organització industrial i militant del BLOC des del seu congrés fundacional. Des d’ahir, després de l’assemblea local del BLOC, és també candidat oficial a l’alcaldia de Xirivella per Coalició Compromís. Josep Manel Moret, llicenciat en ciències polítiques i vinculat al món empresarial de Xirivella, serà el número 2 de la llista.

Segons Barberà ‘les persones de Xirivella necessitem un projecte col·lectiu que ens permeta mirar el futur amb esperança’. Barberà vincula la viabilitat d’aquest projecte a l’existència d’un gran consens que vaja més enllà de la duració d’una legislatura. En aquest sentit acusa a PSOE i EU d’haver gastat molta energia discutint qui eixia en la foto, i al PP de limitar-se a repetir que la culpa de tots els mals era de Zapatero, sense assumir cap responsabilitat en els grans temes pendents de Xirivella (centre de salut, metro o barracons de l’institut).
El programa de Coalició Compromís per Xirivella es basa en tres eixos, una Xirivella per viure, pallassa i amb cor. Una Xirivella per viure, es vincula a la necessitat de dotacions d’infraestructures com el metro, el centre de salut o la promoció de l’ocupació entre les persones aturades. Una Xirivella pallassa, es centra en la creació d’un projecte il·lusionant per a Xirivella, amb propostes per a la promoció del teixit associatiu o la vida social de base. Una Xirivella amb cor, presenta propostes vinculades a la promoció de polítiques d’igualtat de gènere, l’atenció de la gent gran i les persones amb discapacitat o la integració de la població immigrant.